ISO/IEC 20000-1

Informatikai szolgáltatásirányítási rendszer

Mi az ISO/IEC 20000?


Az ISO/IEC 20000 szabvány az informatikai kérdések kezelésére koncentrál. Segít a szervezeteknek hatékonyan javítani az informatikai szolgáltatások irányítását egy átfogó folyamat megközelítésén keresztül.

A Service Desk megközelítés felhasználásával a problémák osztályozásra kerülnek, ami segít a folyamatosan fennálló gondok és a belső összefüggések meghatározásában. A szabvány a rendszerek kapacitásával, a változtatások alkalmával szükséges irányítási szintekkel, a pénzügyi tervezéssel, a szoftverek kezelésével és elosztásával is foglalkozik.


Mire alkalmazható a rendszer?

Az adott rendszer követelményeivel, szolgáltatásaival, és annak változásaival és a rendszer teljesítmény/kapacitásának figyelemmel kísérésének tervezése által a szervezet informatikai szolgáltatásának sikerességét ISO 20000 rendszer alkalmazásával hosszútávon biztosítani tudja.

Az Informatikai szolgáltatásirányítási rendszer képes biztosítani mindent a szervezetek számára a Service Desk támogatásával a kialakított rendszer tervezéséhez és bevezetéséhez. A rendszer egyben egy technológiai semlegességet is nyújt az eredményes menedzselt szolgáltatások végrehajtásához és a nyomon követéséhez.

Az ISO/IEC 20000 egy olyan nemzetközileg elismert gyakorlatot kínál egy integrált folyamat megközelítésén keresztül, amelynek célja, hogy megfeleljen a vállalkozások és az ügyfelek elvárásainak. A végrehajtást olyan alapra tervezték, amely skálázható a nagy és kis szervezeteknél, vagy belső és külső ügyfeleknél egyaránt.

 

Mik az ISO/IEC 20000-1 regisztráció előnyei?

  • segíti szervezete fejlődését, és teljesítményének növelését
  • igazodik és keretet biztosít az ITIL módszertanhoz
  • biztosítja a struktúrát az üzletmenet folytonossághoz és növekedéshez
  • irányítja a fejlesztéseket a folyamatokban és szolgáltatásokban